Υπουργείο Παιδείας

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ

     

www.edra.gr

ΕΔΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

 

 

 

 

 

 

Οδοιπορικό

 
Ιστορικό
Μαθητές-Καθηγητές  
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
 
Πολιτιστικές Δραστηριότητες  
Σ.Ε.Π..  
Θέματα Ισότητας  
Ιστοσελίδες  
Περιβαλλοντικές Δραστηριότητες
ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ
Αιτωλοακαρνανία
Γυμνάσιο Εμπεσού
www.Google.com.gr  
     

ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ
ΑΞΟΝΑΣ 4 – ΜΕΤΡΟ 4.1 – ΕΝΕΡΓΕΙΑ 4.1.1
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΡΑΞΗΣ 4.1.1.α
«Ευαισθητοποίηση Εκπαιδευτικών και Παρεμβατικά Προγράμματα
για την προώθηση της ισότητας των φύλων»

Το έργο συγχρηματοδοτείται 75% από το Ευρωπαϊκό Κοινοτικό Ταμείο (Ε.Κ.Τ.) και 25% από Εθνικούς Πόρους
 
Σχέσεις δύο φύλλων και επαγγελματική αποκατάσταση

Αγόρι ή κορίτσι; Η πρώτη ερώτηση που ακούγεται μόλις γεννιόμαστε και μας ακολουθεί σε ολόκληρη τη ζωή μας, σε διάφορους τομείς και στον επαγγελματικό.
Στις παλιότερες εποχές, η επαγγελματική αποκατάσταση των κοριτσιών δεν έπαιζε σημαντικό ρόλο. Την οικογένεια απασχολούσε περισσότερο η επαγγελματική αποκατάσταση των αγοριών και το πώς να εκπαιδεύσουν τα κορίτσια στο να γίνουν σωστές σύζυγοι και μητέρες. Τα κορίτσια για πολλά χρόνια δεχόταν παθητικά τις διακρίσεις που γινόταν σε βάρος τους, είτε στην οικογένεια ,είτε στην κοινωνία. Έτσι έμεναν μακριά από την δημόσια οικονομική και επαγγελματική δραστηριότητα του τόπου, αγράμματες και απληροφόρητες.
Σήμερα, έχουν αλλάξει καθόλου τα πράγματα; Τα σημερινά παιδιά συνεχίζουν να γαλουχούνται με τις ίδιες ιδέες;

 
Στα πλαίσια του προγράμματος “Ευαισθητοποίηση Εκπαιδευτικών και παρεμβατικά προγράμματα για την προώθηση της ισότητας των φύλων” προσπαθήσαμε παρεμβαίνοντας να δώσουμε απάντηση στα παραπάνω ερωτήματα.
 
Υπεύθυνοι καθηγητές: α) Φίλιου Δήμητρα
β) Σέλλη Χριστίνα
 
Θέμα παρέμβασης: Α΄“Οι επιπτώσεις της διαφορετικής ανατροφής αγοριών και κοριτσιών στις επαγγελματικές τους επιλογές”
Β΄ “Η Μαρτυρία της Λογοτεχνίας και η σημερινή εμπειρία σχετικά με τις επιλογές ζωής αγοριών και κοριτσιών”
 
Συντάχθηκε ερωτηματολόγιο, για να διερευνηθεί ο τρόπος ανατροφής αγοριών – κοριτσιών από τα παλαιότερα χρόνια μέχρι σήμερα στο βαθμό που αφορά τις επαγγελματικές τους επιλογές. Έγινε στατιστική επεξεργασία του ερωτηματολογίου, όπου φάνηκε αλλαγή νοοτροπίας στη σύγχρονη εποχή.
Μέσα από ανάλυση κειμένων της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας βρήκαν οι μαθητές στοιχεία σχετικά με το θέμα.
 
Στα πλαίσια εφαρμογής του προγράμματος, πραγματοποιήθηκαν από το Λύκειο και το Γυμνάσιο Κοινές Δραστηριότητες:
α)Εκπαιδευτική εκδρομή στο συνεταιρισμό γυναικών με παραδοσιακά προϊόντα στη Φραγκίστα Ευρυτανίας.
β) Βιντεοσκόπηση συζητήσεων σε καφενεία του χωριού, σχετικά με το πρόγραμμα.
γ) Παρουσίαση των αποτελεσμάτων του προγράμματος σε εκδήλωση του Σχολείου.