Υπουργείο Παιδείας

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ

     

www.edra.gr

ΕΔΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

 

 

 

 

 

 

Οδοιπορικό

 
Ιστορικό
Μαθητές-Καθηγητές  
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
 
Πολιτιστικές Δραστηριότητες  
Σ.Ε.Π..  
Θέματα Ισότητας  
Ιστοσελίδες  
Περιβαλλοντικές Δραστηριότητες
ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ
Αιτωλοακαρνανία
Γυμνάσιο Εμπεσού
www.Google.com.gr  
     
 
Επιστροφή
 
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΕΣ
 
Παιδαγωγική Ομάδα: 1) Φίλιου Δήμητρα
2)Παπαδάκος Νικόλαος
3) Κόκκινος Γεώργιος
Συμμετέχοντες Μαθητές:

20

 
ΟΙ ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
 

Με αφορμή το μάθημα του Σ.Ε.Π. (Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού), και τις ανησυχίες των μαθητών για πληρέστερη ενημέρωση πάνω σε κάποια επαγγέλματα, αποφασίστηκε μετά από συζήτηση στην τάξη η συγκρότηση ενός ερωτηματολογίου από τους μαθητές, για να ληφθούν συνεντεύξεις από κάποιους επαγγελματίες. Έγιναν αρκετές προτάσεις ερωτήσεων από τα παιδιά, και μία ομάδα εργασίας ανέλαβε να διαμορφώσει την τελική μορφή του ερωτηματολογίου που έπρεπε να είναι ευέλικτο (σύντομο) και περιεκτικό. Η ομάδα αυτή κατέληξε στο ακόλουθο ερωτηματολόγιο:

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ :

ΕΡ. 1. Επιλέξατε το επάγγελμά σας συνειδητά, επειδή σας άρεσε και το θέλατε πραγματικά, ή βρεθήκατε τυχαία σ’ αυτό;
ΕΡ. 2. Θεωρείτε ότι το επάγγελμά σας έχει κάποιες ιδιαιτερότητες; Είναι επικίνδυνο και κουραστικό;
ΕΡ. 3. Τι σπουδές-εκπαίδευση χρειάζεται κάποιος για να εξασκήσει το επάγγελμα αυτό;
ΕΡ. 4. Απαιτείται συνεχής ή τακτή επιμόρφωση για την επιτυχή άσκηση του επαγγέλματός σας;
ΕΡ. 5. «Η δουλειά μου είναι η ζωή μου!!!». Σας εκφράζει η άποψη αυτή, ναι ή όχι και γιατί;
ΕΡ. 6. Τελειώνοντας το ωράριο της κυρίως εργασίας σας, υπάρχουν άλλες υποχρεώσεις που σας απασχολούν από τον ελεύθερο χρόνο σας;
ΕΡ. 7. Το επάγγελμά σας είναι εύκολο να το ακολουθήσει μία γυναίκα, ναι ή όχι και γιατί;

 
Φωτογραφίες από τη λειτουργία των ομάδων εργασίας
 
Μικρές ομάδες μαθητών ανέλαβαν να επισκεφτούν επαγγελματίες στο φυσικό τους χώρο και να τους πάρουν συνέντευξη, με βάση το ερωτηματολόγιο. Σκοπός ήταν να συγκεντρωθούν οι συνεντεύξεις και να συζητηθούν οι απαντήσεις των επαγγελματιών για να διαμορφώσουν οι μαθητές ακριβέστερη εικόνα της αγοράς εργασίας.
Έτσι και έγινε. Με αφορμή τις συνεντεύξεις αυτές, συζητήθηκαν οι ιδιαιτερότητες κάθε επαγγέλματος, οι προοπτικές του και η γενικότερη σύνδεσή του με την σημερινή επαγγελματική πραγματικότητα στην Ελλάδα και στη μεγάλη Ευρωπαϊκή οικογένεια.
Με τη λήξη του προγράμματος, θα κληθούν να έρθουν στο σχολείο την ημέρα παρουσίασής του, κάποιοι από τους επαγγελματίες αυτούς για να συζητήσουν ζωντανά με τα παιδιά θέματα-απορίες που προέκυψαν απ' τη συζήτηση των συνεντεύξεων και αφορούν το επάγγελμα του καθενός. Τέλος, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε επαγγέλματος, όπως τα αντιλήφθηκαν οι μαθητές μέσα απ’ το πρόγραμμα, θα κωδικοποιηθούν στις «επαγγελματικές μονογραφίες» των επαγγελμάτων που εξετάστηκαν.

Ο ΛΟΓΟΣ…ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ)
 
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΑΠΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ: 1) ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΣ
2) ΓΕΩΠΟΝΟΣ
3) ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΣ
4) ΓΙΑΤΡΟΣ
Επιστροφή